Humanitas Haagland
Introductie: Ongeveer 120 vrijwilligers zetten zich in voor ruim 175 deelnemers binnen de afdeling Haagland. Hierbij wordt de afdeling ondersteund door in totaal 5 projectcoördinatoren, waarvan 4 betaalde medewerkers. Daarnaast vervullen vrijwillige coördinatoren ondersteunende taken binnen bepaalde activiteiten. De afdeling Haagland richt zich voornamelijk op de volgende projecten:

Home-Start (ondersteuning van gezinnen bij de opvoeding)

Tandem (vriendschappelijk en activerend huisbezoek tegen eenzaamheid)

Thuisadministratie (steun bij geldproblemen en hulp bij het op orde brengen van de administratie)

Steun bij verlies en rouw

Het bestuur van Humanitas Haagland bestaat uit een team van maximaal 9 gedreven en enthousiaste bestuursleden dat zakelijk, verantwoord en doelgericht de afdeling aanstuurt. Iedereen werkt op vrijwillige basis maar vanuit het besef dat het werk niet vrijblijvend is. Een afdelingsbestuur heeft collectieve deskundigheid, de bestuursleden vullen elkaars competenties en kwaliteiten aan. Het bestuur maakt toekomstplannen, houdt toezicht, lost problemen op, zorgt voor de financiële middelen en het kantoor, verzorgt PR en werving van vrijwilligers samen met de coördinatoren. Het bestuur en de coördinatoren worden ondersteund door een vrijwillig administratief medewerker.
Functie: Per 7 april 2021 vertrekt onze huidige voorzitter en wij zijn op zoek naar een geschikte opvolger! Wij zoeken een energieke en sociaal betrokken bestuurder, die richting en sturing aan de afdeling geeft, extern en intern het gezicht is van de afdeling en de vastgestelde beleidsvisie uitdraagt, (bestuurs)vergaderingen voorzit, ervoor zorgt dat binnen de afdeling gewerkt wordt volgens Humanitas waarden en verenigingsspelregels. Rust, overzicht, humor en communicatie zijn hierbij de kernwoorden. Toegankelijk en bereikbaar zijn is belangrijk, maar 24/7 beschikbaarheid is niet nodig!

Je bent bereid je actief in te zetten (ca. 6-8 uur per week) en te binden voor een periode van 4 jaar. Je onderschrijft de kernwaarden van Humanitas (regie over je eigen leven, gelijkwaardigheid en verantwoordelijkheid voor jezelf en voor het samenleven met anderen) en je wordt lid van de Vereniging Humanitas.
Doel: Richting en sturing aan de afdeling geven, extern en intern het gezicht zijn van de afdeling en de vastgestelde beleidsvisie uitdraagt, (bestuurs)vergaderingen voorzit, ervoor zorgt dat binnen de afdeling gewerkt wordt volgens Humanitas waarden en verenigingsspelregels.
Eisen: Wij zoeken iemand met:
- bestuurlijke ervaring
- affiniteit met het welzijnsdomein
- ervaring in gericht netwerken en lobbyen (met een relevant netwerk binnen Haagland)
- kennis van en gevoel voor (regionale) maatschappelijke ontwikkelingen
- goede communicatieve vaardigheden (het standpunt van de afdeling adequaat kan verwoorden en de projecten van Humanitas kan ‘verkopen’)
- een doelgerichte benadering om de doelstellingen uit het afdelingsplan te realiseren
- teamspirit om zaken voor elkaar kan krijgen (binnen de afdeling en met het district)
- affiniteit met besturen van een vrijwilligersorganisatie (met ondersteuning van vaste krachten)
- hart voor vrijwilligerswerk
- woonachtig in Den Haag of een sterke binding met de stad.
Bieden: Bij Humanitas gaat iedere vrijwilliger, dus ook afdelingsbestuurders, ‘geschoold’ aan de slag. Via de Humanitas Academie leer je Humanitas en het besturen binnen de vereniging kennen.

Wij bieden een veelzijdige bestuursfunctie in een prettig team van collega-bestuurders, vrijwilligers en medewerkers binnen een vrijwilligersorganisatie in beweging. Vanzelfsprekend worden gemaakte onkosten vergoed. Humanitas wil diversiteit binnen de bestuurslaag vergroten om een goede afspiegeling van de samenleving te zijn (qua leeftijd, geslacht en culturele achtergrond).
Contact: Stuur je motivatiebrief met cv voor 14 maart 2021 naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. o.v.v. “vacature voorzitter”.

Kijk voor meer informatie op www.humanitas.nl/haagland of neem telefonisch contact op met Berend Berendsen via 06 5119 5474.


Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.